Historik

1968  Bostadsrättsföreningen registrerades.

1970  Hus byggnationen påbörjades.

1988  Dränering gjordes runt det nedre huset. Allt brunt trävirke målades på båda husen.

1990  Byte av soprum.

1997  Golvet i tvättstugan lades om.

1998  Infartsvägen mellan husen grävdes ur och ny fiber duk samt asfalt lades. Motorvärmare byttes ut mot nya med inbyggd timer.

1999  Planen framför nedre huset grävdes ur och asfalterades om.

2001  Anslöts föreningens hus till fjärrvärme. Pannrummet tömdes, oljetanken sanerades men fick stå kvar.

2002  Uteplatsen mellan husen belades med plattor av medlemmarna själva. Två nya motorvärmarplatser iordningställs. Omläggning av tak.

2003  Planteringen runt uteplatsen iordningställs i slutet av augusti.

2004  Styrelserum iordningställdes i källaren i nedre huset. Trapphusen målades. Ny stadgar antogs.

2005  Samtliga träpaneler på husen målades om och justerades. Så även allaytterdörrar. Stuprören på framsidan (söder) av husen byttes och skärmtaken ovanför entréerna byggdes om för att få bättre vattenavrinning. Styrelsen tog tillsammans med HSB fram en underhållsplan för fastigheten.

2006  Kontrakt tecknades med Sveriges Bostadsrätts Centrum, SBC. Kulvertbyte för fjärrvärmen mellan husen genomfördes. Installation av motorvärmare plats. Installation av ny vattenmätare och nya rör.

2008  OVK-besiktningen, energideklarationen och radonmätningen utförd. Värdena på radonmätningarna var bra. Alla lägenheter försågs med uttag för bredbandsanslutning med fiberkabel enligt avtal med Telia. En del om- och nyplanteringar av buskar och träd genomfördes.

2009  Balkongerna besiktigades.

2010  Nya entréportar installerades. Utbyte av kranar i kulverten.

2011  Portar utbytta. Radonmätning har utförts. Gammalt staket runt sopkärlen har demonterats. Brandsyn har genomförts av brandtillsynsmyndigheten.

2012  Byte av fönster och byte av ventilationssystem. Demontering och bortforsling av oljetank. Inköp och utbyte av tvättstugeutrustning. Iordningställande av nytt styrelserum. Ommålning tvättstugan.

2013  Elarbeten utförda i nya styrelserummet och i tvättstugan.

2014  Lägenhetsdörrar byttes.

2015 Byte av källarbelysning 2 A/B. Besiktning av trä fasad. Byte av källardörrar. Ny uteplats. Byte av motorvärmare.

2016  Byte av utomhusbelysning i samtliga portar samt källarbelysning i 4A/B/C. Byte av samtliga lås.

2017  Kontrakt skrevs med HSB Dalarna gällande skötsel och underhåll av våra fastigheter.

2018  Genomförd och godkänd OVK och energideklaration har utförts. Reparation av fönsterbeslag och persienner. Trapp har anlagds mellan hus 2A och parkeringen. Policy gällande uteplatser och balkonger, nya stadgar har tagits fram och godkänts.

2019  Ny underhållsplan, installation av nya termostater på alla element, plantering av mer växter, buskar och träd i trädgården samt inköp av nya utemöbler. Nya fiberdosor installerade i samtliga lägenheter med Dala Energi som leverantör av fiber.

2020  Byte av teleleverantör från ComHem till TeleNor. Uppdaterat tvättstugan med en ny tvättmaskin. Satt upp nya seriekopplade brandvarnare i alla trappuppgångar. Fyllt på med vindsisolering i båda husen. Inlett ett sammarbete med HSB angående ett eventuellt stambyte.

2021  Stambyte genomfört i båda husen.

2022  Lampor installerade vid vår gångväg mellan husen.

Uppdaterad 2023.02